تبلیغات
نت سرای الماس خانلق **منتظران ظهور** - شرایط ظهور امام زمان (عج)
نت سرای الماس خانلق **منتظران ظهور**
اللّهـــم عَجـل لِولیــک الفــــرج
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
مقصود از شرایط ظهور، همان شرایطى است كه تحقق روز موعود متوقف بر آنها است و گسترش عدالت جهانى به آنها بستگى دارد و مى توان تعداد این شرایط را چنین دانست.

شرط اول: وجود طرح و برنامه عادلانه كاملى كه عدالت خالص واقعى را در برداشته باشد و بتوان آن را در هر زمان و مكانى پیاده كرد و براى انسانیت سعادت و خوشى به بار آورده و تضمین كننده سعادت دنیوى و اخروى انسان باشد. روشن است كه بدون چنین برنامه و نقشه جامعى، عدالت كاملا متحقق نخواهد شد.

شرط دوم:
وجود رهبر و پیشواى شایسته و بزرگ كه شایستگى رهبرى همه جانبه آن روز را داشته باشد.

شرط سوم: وجود یاران همكار و همفكر و پاسدار در ركاب آن رهبر واحد براى پیاده كردن جهانى آن اهداف بلند. ویژگیهایى را كه این افراد مى بایست واجد باشند، در همین شرط نهفته است زیرا این افراد باید داراى خصوصیات معینى باشند تابتوانند آن كار مهم را انجام دهند و گرنه هر گونه پشتیبانى كفایت نمى كند .

شرط چهارم:
وجود توده هاى مردمى كه در سطح كافى از فرهنگ و شعور اجتماعى و روحیه فداكارى باشند. تا در نخستین مرحله موعود گروه هاى اولیه پیروان حضرت مهدى (عج) را تشكیل دهند زیرا آن افراد با اخلاص درجه یك كه شرط سوم با وجود آنها محقق مى شود، گروه پیشرو جبهه جهانى هستند .
لازم به ذكر است كه شرایط چهار گانه فوق مربوط به پیاده كردن عدالت خالص در روز موعود است ولى چنانچه نسبت به شرایط ظهور بسنجیم، یكى از آنهاكه وجود رهبر باشد، كم مى شود. و سه شرط دیگر باقى مى ماند  زیرا معنى ظهور آن است كه فرد آماده قیام در آن روز وجود دارد كه مى خواهد ظاهر شود و با گفتن این كلمه شرط دوم را ضمنى پذیرفته ایم و خواه ناخواه سه شرط بیشتر باقى نمى ماند .
علایم ظهور حضرت مهدى (عج)

وقت ظهور آن حضرت براى هیچ كس جز خداوند متعال معلوم نیست و كسانى كه وقت ظهور را تعیین مى كنند، دروغگو شمرده شده اند ولى علایم و نشانه هاى بسیارى براى ظهور آن حضرت در كتابهاى حدیث ثبت شده است كه ذكر تمام آنها از حوصله این مجموعه خارج است .
علایم ظهور به دو دسته كلى تقسیم مى شوند  علایم حتمى و علایم غیر حتمى چنانكه فضیل بن یسار از امام باقر ع روایت كرده است كه آن حضرت فرمود:

نشانه هاى ظهور دو دسته هستند  یكى نشانه هاى حتمى و دیگرنشانه هاى غیر حتمى، خروج سفیانى از نشانه هاى حتمى است كه راهى جز آن نیست.
منظور از علایم حتمى آن است كه به هیچ قید و شرطى مشروط نیست و قبل از ظهور باید واقع شود مقصود از علایم غیر حتمى آن است كه حوادثى به طور مطلق و حتم از نشانه هاى ظهور نیست بلكه مشروط به شرطى است كه اگر آن شرط تحقق یابد مشروط نیز متحقق مى شود و اگر شرط مفقود شود مشروط نیز تحقق نمى یابد.
اما علایم غیر حتمى بسیارند كه به یك روایت از امام صادق ع اكتفا مى كنیم كه در این روایت چنان روى علایم و مفاسد انگشت گذارده شده كه گویى این پیشگویى مربوط به 13 یا 14 قرن پیش نیست بلكه مربوط به همین قرن است و امروز كه بسیارى از آنها را با چشم خود مى بینیم، قبول مى كنیم كه به راستى معجزه آساست .
امام صادق ع در این روایت به 119 نشانه و علامت از علایم ظهور اشاره مى كند ما در اینجا فقط به ذكر برخى از آن مواد 119 گانه اشاره مى نماییم.
حضرت صادق ع به یكى از یارانش فرمود:

1 ـ هرگاه دیدى كه حق بمیرد و طرفدارانش نابود شوند 
2 ـ دیدى كه ظلم وستم فراگیر شده است 
3 ـ و دیدى كه قرآن فرسوده و بدعت هایى از روى هوا و هوس در مفاهیم آن آمده است 
4 ـ و دیدى كه دین خدا(عملا) تو خالى شده و همانند ظرفى آن را واژگون سازند 
5 ـ و دیدى كه كارهاى بد آشكار شده و از آن نهى نمى شود و بدكاران بازخواست نمى شوند 
6 ـ ودیدى كه مردان به مردان و زنان به زنان اكتفا كنند 
7 ـ و دیدى كه شخص بدكار دروغ مى گوید و كسى دروغ و نسبت نارواى او را ردّ نمى كند 
8 ـ و دیدى كه بچه ها به بزرگان احترام نمى گذارند 
9 ـ و دیدى كه قطع پیوند خویشاوندى شود 
10 ـو دیدى كه بدكار را ستایش كنند و او شاد شود و سخن بدش بر او نگردد
11 ـ و دیدى كه نوجوانان پسر همان كنند كه زنان مى كنند 
12 ـ و دیدى كه زنان با زنان ازدواج كنند 
13 ـ و دیدى كه انسانها اموال خود را به غیر اطاعت خدا مصرف مى كنند و كسى مانع نمى شود 
14 ـ و دیدى كه افراد با كار و تلاش نامناسب مؤمن به خدا پناه مى برند 
15 ـ و دیدى كه مدّاحى دروغین از اشخاص زیاد مى شود 
16 ـ و دیدى كه همسایه همسایه خود را اذیت مى كند و از آن جلوگیرى نمى شود
17 ـ و دیدى كه كافر به خاطر سختى مؤمن شاد است 
18 ـ و دیدى كه شراب را آشكارا مى آشامند و براى نوشیدن آن كنار هم مى نشینند و از خداى متعال نمى ترسند 
19 ـ و دیدى كسى كه امر به معروف مى كند، خوار و ذلیل است 
20 ـ ودیدى كه آدم بدكار در آنچه خداوند دوست ندارد، نیرومند و مورد ستایش است 
21 ـ و دیدى كه اهل قرآن و دوستان آنها خوارند
22 ـ و دیدى كه مردم به شهادت و گواهى ناحق اعتماد مى كنند 
23 ـ و دیدى كه جرأت بر گناه آشكار شود و دیگر كسى براى انجام آن منتظر تاریكى شب نگردد
24 ـ و دیدى كه مؤمن نتواند نهى از منكر كند مگر در قلبش 
25 ـ و دیدى كه والیان در قضاوت رشوه بگیرند 
26 ـ و دیدى كه پستهاى مهم والیان بر اساس مزایده است نه بر اساس شایستگى 
27 ـ و دیدى كه مردم را از روى تهمت و یا سوء ظن بكشند 
28 ـ و دیدى كه شنیدن سخن حق بر مردم سنگین است ولى شنیدن باطل برایشان آسان است 
29 ـ و دیدى كه همسایه از ترس زبان به همسایه احترام مى گذارد 
30 ـ و دیدى كه حدود الهى تعطیل مى شود و طبق هوى و هوس عمل مى شود 
31 ـ و دیدى كه معاش انسان از كم فروشى به دست مى آید 
32 ـ و دیدى كه مرد به خاطر دنیایش ریاست مى كند
33 ـ و دیدى كه نماز را سبك شمارند 
34 ـ و دیدى انسان ثروت زیادى جمع كرده ولى از آغاز آن تا آخر زكاتش را نداده است 
35 ـ ودیدى كه دلهاى مردم سخت و دیدگانشان خشك و یاد خدا برایشان گران است 
36 ـ و دیدى كه بر سر كسبهاى حرام آشكارا رقابت مى كنند 
37 ـ و دیدى نماز خوان براى خود نمایى نماز مى خواند 
38 ـ و دیدى مردم در اطراف قدرتمندانند 
39 ـ و دیدى طالب حلال سرزنش و مذمت مى شود و طالب حرام ستایش و احترام مى گردد
40 ـ و دیدى در مكه و مدینه كارهایى مى كنند كه خدا دوست ندارد و كسى از آن جلوگیرى نمى كند و هیچ كس بین آنها و كارهاى بدشان مانع نمى شود
41 ـ و دیدى كه به فقیر چیزى دهند كه به او بخندند ولى در غیر خدا ترحّم است 
42 ـ و دیدى كه مردم مانند حیوانات در انظار یكدیگر عمل جنسى بجا آورند و كسى از ترس مردم از آن جلوگیرى نمى كند 
43 ـ و دیدى كه عقوق پدر و مادر رواج دارد و فرزندان هیچ احترامى براى آنها قائل نیستند بلكه نزد فرزند از همه بدترند 
44 ـ و دیدى كه پسر به پدرش نسبت دروغ بدهد و پدر و مادرش را نفرین كند و از مرگشان شاد گردد
45 ـ و دیدى كه اگر روزى بر مردى بگذرد ولى او در آن روز گناه بزرگى مانند بدكارى، كم فروشى و زشتى انجام نداده، ناراحت است 
46 ـ و دیدى كه قدرتمندان غذاى عمومى مردم را احتكار كنند 
47 ـ و دیدى كه اموال خویشان پیامبر ص (خمس) در راه باطل تقسیم مى گردد و با آن قمار بازى و شرابخورى شود 
48 ـ و دیدى كه همّ و هدف مردم شكمشان و شهوتشان است
49 ـ و دیدى كه صدقه را با وساطت دیگران و بدون رضاى خداوند و به خاطر در خواست مردم بدهند 
50 ـ و دیدى كه نشانه هاى برجسته حق ویران شده است، در این وقت خود را حفظ كن و از خدا بخواه كه از خطرات گناه نجاتت بدهد



نوع مطلب : مذهبی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
رضــا قـدرتــی
سه شنبه 19 دی 1391
سه شنبه 10 مرداد 1396 09:34 ب.ظ
Wow, this article is good, my sister is analyzing such things, so I am going to inform her.
یکشنبه 4 تیر 1396 09:08 ب.ظ
بسیار قلب از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن مناسب ابتدا آیا نه کار خوب با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر جملات شما در واقع
قادر به من مؤمن متاسفانه تنها برای کوتاه در حالی که.
من این مشکل خود را با فراز در منطق
و شما ممکن است را سادگی به کمک پر کسانی که معافیت.
در صورتی که شما که می توانید انجام من می مطمئنا بود تحت تاثیر قرار داد.
چهارشنبه 3 خرداد 1396 07:35 ب.ظ
It's awesome in support of me to have a web page, which is
helpful for my experience. thanks admin
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 08:18 ب.ظ
Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if you get a lot of spam responses?
If so how do you protect against it, any plugin or anything you can recommend?
I get so much lately it's driving me mad so any assistance is very much appreciated.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1396 03:12 ق.ظ
With havin so much content do you ever run into
any problems of plagorism or copyright violation? My blog
has a lot of unique content I've either created myself or
outsourced but it appears a lot of it is popping it up all
over the internet without my agreement. Do you know any
ways to help stop content from being stolen? I'd really appreciate it.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به سایت ما خوش آمدید
کلیه حقوق این وبلاگ برای نت سرای الماس خانلق **منتظران ظهور** محفوظ است